tisdag 19 april 2016

Kycklingfiléer i ugn

Det blev ett väldigt långt uppehåll i min receptsamling på nätet. Nu ska ni inte tro att här inte kockas mat längre, livet har bara kommit lite emellan. Nu varvas ju det egna kockandet av mat med kokande av mat åt vår lilla buse. Å så är det ju så mycket annat man behöver hinna med när man lever småbarnslivet. Jag skall försöka förbättra mig. Gillar ju verkligen att jag själv kan gå in på min egen blogg och hämta fram de recept som jag tycker är goda. Hur som helst kommer här ett enkelt recept på kycklingfiléer i ugn.


För att kunna fixa ihop denna maträtt bör du ha följande ingredienser hemma.

600 g kycklingfilé
Smör till stelning
4 st vitlöksklyftor
3 dl matlagningsgrädde

Gör sen så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Krydda kycklingen med salt och svartpeppar. Bryn kycklingfiléerna i pannan tills de får fin färg.
3. Skala vitlöken och pressa den över kycklingfiléerna. Häll sedan grädden över kycklingen.
4. Tillaga i ugnen i ca 20 minuter.

Servera med potatisstompa.
5-6 st potatis
Smör
Salt
Svartpeppar

Gör sen så här:
1. Skala och koka potatisen. 
2. Mosa potatisen grovt. 
3. Rör i smör och krydda enligt eget tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar