onsdag 12 november 2014

Min resa - ingenting är omöjligt


Min resa från en väldigt rund tjej till en väldigt smal tjej (läs: för smal) till en mer hälsosam kroppsvikt. Bilderna får säga allt.

















Idag lever jag ett hälsosamt liv. Jag har en hälsosam syn på maten, vilket man inte kan påstå att jag hade då när jag gick ner i vikt. Min kropp levde högst antagligen på alla sina små reserver under den snabba viktnedgången. Idag har jag kommit ikapp både fysiskt och psykiskt. Idag vet jag också vilken åsikt min nära och kära hade om min snabba viktnedgång och att jag tackade nej till det mesta goda. Idag äter jag vanlig husmanskost, jag unnar mig något gott nu som då och jag är väl medveten var mina gränser går. Idag kan man läsa av en sund siffra på vågen, dvs 57 kg, vilket innebär att mitt BMI står på 21,9 (normal/idealvikt). 

Orsaken till att jag var i behov av en viktminskning var naturligtvis min övervikt och rädslan för hälsoproblem. Mitt råd till er är att var nöjd med den ni är. Vill ni dock gå ner i vikt, ta inga genvägar utan låt det ta sin tid. Det är lätt att stirra sig blind på den fysiska biten, men den mentala biten är minst lika viktig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar