måndag 20 september 2010

Pasta & lax a la Sussi

Efter en liten paus med mitt bloggande om mat skall jag nu fresta era smaklökar med en riktig godbit. Orsaken till pausen i bloggandet är helt & hållet att jag egentligen inte lagat någo varm mat som sku ha vari värt att blogga om. Som en del av mitt nya liv så ha ja bestämt att fisk står på menyn 1 gång i veckan. Nu va ja ju och köpte lite för mycket fisk så det lär bli fisk ett par dar till :)



Detta behövdes till dagens middag:
  • kallrökt lax
  • 5 nystan bandpasta
  • 2 dl matlagningsgrädde
Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningen på paketet. Samtidigt kokar du upp i en annan kastrull ca 1 dl vatten blandat med 1 msk vetemjöl. När vatten- och mjölblandningen kokat upp lägger du till matlagningsgrädden och låter detta puttra på. Smaksätt såsen med de kryddor du själv tycker om (jag använde idag bara salt & peppar). Stek laxen ett par minuter på var sida. När pastan kokat färdigt häller du bort vattnet och blandar i stället ihop pastan med såsen.

1 kommentar: