fredag 24 juni 2011

MiDsOmMaR

Ligger här på min soffa i stan och fundrar på livet, medan tvättmaskinen går på fulla varv. De flesta sommrar brukar mina midsommrar spenderas på någons villa. I år så känner jag bara att de e skönt att bara vara, trots att de e i stan. Maj har varit en så jobbig månad att de känns skönt att bara slappa. Det ser ut att bli en regnig midsommar, trots att man skönjar solen försöka komma fram mellan de sprickande molnen. Tror nog detta blir en bra dag det med. Mitt slappande kommer idag att fortsätta i Malax med god mat, lite rabarberpaj till efterrätt och kanske en långlänk om solen kikar fram.

Sen bär det av söderöver imorn med sötaste Saga, medan ni andra ligger smått krapulantiska i den österbottniska skärgården :) Detta är faktiskt andra sommaren i rad som spenderas i södra Finland, förra sommaren på Tommy & Hannas bröllop i Västanfjärd och i år i Korpo. Jag har höga förväntningar på denna midsommar bara så ni vet!! ;) Spriten, godsakerna och låtlistorna är redo för 2 tjejer ute på vägarna.. Trevlig midsommar alla fina vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar