fredag 26 november 2010

Kyckling me ris

Inspirationen till att kokka ihop nåt efter en tung vecka så var inte så stor, så idag så gjorde jag det lätt för mig själv. Jag tog en tur via Citymarket på vägen hem och köpte färdigt grillat kycklingkött. Det var tydligen många andra som haft samma tanke eftersom jag fick dra hem 1/2 kyckling (nå, de finns ju tills imorn då också).


Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten, men jag var så hungrig att maten hade bråttom ner i magen :)


Dagens middag bestod alltså av

1 bit av kycklingen
kokat ris
1 msk philadelphia ost med gräslökssmak
gurka
paprika
djävulssylt

Så här gjorde jag

Värm ugnen till 200 grader och lägg kycklingen i en ugnsform i ca 20 min. Medan kycklingen är i ugnen kokar du upp vattnet till riset och kokar riset i ca 10 min. Skär gurka och paprika i önskat format. När riset och kycklingen är klara, ta philadelphiaosten och värm den i 20 sekunder i mikron. Blanda riset och osten. Klicka önskad mängd med djävulssylt på tallriken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar