lördag 8 januari 2011

Motivationshöjare

Jag tycker ju själv att jag varit ganska duktig och hållit mig till de sunda vanor som jag byggt upp under de senaste 2 åren. Om man bortser till den senaste månaden som lagt en cykelring runt min midja igen! De sunda vanor som jag syftar på är alltså att jag igen måste avvänjas från alla godsaker.. :) + att motionerandet skall påbörjas igen.

För att komma tillbaka till de sunda vanorna så skulle jag dels behöva en motivationshöjare (förutom att cykelringen försvinner då), alltså ett mål som jag kan jobba mig fram till. Kom gärna med förslag! Dessutom så behöver jag ett "straff" om det skulle gå så att jag inte håller mig till de sunda vanor som jag bör. Här kanske också bör nämnas att i denna kamp så är det även en annan part inblandad, dvs en person som jag tänker heja på så att "den" når sitt mål och "den" får gärna heja på mig :)

Så nu kära bloggläsare så vill jag ha hjälp med att hitta ett lämpligt straff.

Ps. ni behöver inte ens försöka föreslå att jag inte får gå på hockey, hockeysäsongen e ju ändå snart över.. :)

8 kommentarer:

  1. vem är det du hejar på?!

    SvaraRadera
  2. jag skrev "den" för att jag inte ville ge ut namnet på han/hon. får jag lov till det i något skede så gör jag naturligtvis det!

    vem är den anonyma kommentatören då?! ;)

    SvaraRadera
  3. en nyfiken i en strut ;)

    SvaraRadera
  4. personligen tycker jag att du inte behöver bli mindre, eftersom du ryms i en xs-klänning, men sundare liv är ju alltid bra!
    men vadå, säsongen är ju långt ifrån över än, så missad match som straff skulle väl vara lämpligast?! alternativt shoppingförbud?! ;)

    SvaraRadera
  5. lite fläsk ha nog kommi tibax ;) men de handlar mer om att träna sig ti en tajtare kropp samtidigt som man håller sig till em lite sundare kost.
    ha nog själv fundra på de där me hockey som straff oxå, men om man ser i de långa loppe så måst vi ha nåt som kan tillämpas under en lååååååååång tid :)

    å nu vill jag veta vem anonym e!! :p

    SvaraRadera
  6. Hej hjärtat.
    Jag har ett bra straff till dig ;) stig upp lite tidigare och gå en omväg till jobbet på så vis att du går ett varv runt sjukhuset. Straffet är avklarat efter 7 varv ;)
    Fortsätt kämpa och var envis! Du är så fantastiskt duktig!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Glömde ju skriva målet ;)
    Du har ju pratat om löpning, anmäl dig till ett lopp i slutet av sommaren! Tjejmilen är ju fanatiskt rolig, midnattsloppet lär skall vara rätt kul också. Lokala lopp kan jag inte tipsa mer om än botnialöpet :)
    Om du cyklar mycket sen när det börjar bli bart på marken, anmäl dig till botniacyklingen :) jätte roliga 67km :)
    Kram Ina, igen ;)

    SvaraRadera
  8. ett mål kunde oxå vara nicerun (http://www.nicerun.fi/), råkar i år igen vara på min födelsedag, så du har några månader på dig att få upp flåset för att orka springa hela vägen - fast det klarar du väl iofs av redan, men du sku ju kunna testa springa den några gånger innan och kolla tiden och sen sätta en tid för nicerun som är snäppet kortare än vad du klarat av tidigare?!

    SvaraRadera