fredag 1 oktober 2010

Burgers & lite annat på sidan om

Idag har ja haft äran att spendera dagen utanför kontoret med mina underbara kollegor. Vi har alltså haft TYKY-dag från jobbet och dagen har bestått av många skratt & tårar (läs: glädjetårar).

Dagen började med taiji på Vaasa Opisto. En form av avslappnande "motion" som jag rekommenderar åt alla. T.om underskriven med en dålig rygg klarade detta galant och denna motionsform rekommenderades åt mänskor med ryggont av tanten som drog taijin. Ska faktiskt checka in vad det skulle kosta att gå på taiji i denna stad! Visserligen tror jag att vilken motionsform som helst skulle hjälpa :D Sen fortsatte dagen med frukost, rundtur och lite pastellmålning på Ateljé Torni. För att man nu int skall lämna hungrig så fortsatte vi vidare på lunch till Fondis. Kan starkt rekommendera lax med ört-tar-tar och potatismos :p Efter den goa lunchen forstatte dagen men en rundtur på Loftet och ännu mera godsaker, dvs tiramisu och kaffe. Dagen fick sedan ett fint slut med en rundtur på Vaasan kaupunginteatteri.

När vi sedan gick hemåt så sa jag åt mig själv att jag kommer aldrig att orka äta något mer idag, men men..Det tog inte många timmar innan fröken igen var hungrig :D :D Så för att komma till bloggens ämne så gjorde jag Inas hamburgarsemlor.
Receptet hittar ni här http://mrsviking.blogspot.com/2010/09/godare-hamburgarbrod-finns-inte-att.html . Å Ina, jag håller absolut med om att godare hamburgarbröd inte finns!

Maletköttbiffarna gjorde jag enligt följande:
400 g maletkött
2 ägg
1 msk vetemjöl
1/2 dl mjölk
salt
kryddpeppar
svartpeppar

I mina burgare lade jag sedan till sallad, rödlök, gurka, djävulssylt och koskenlaskija smältost. Voila här är slutresultatet..

3 kommentarer:

  1. jag gick som sagt på taichi/taiji på arbis för x antal år sen, kolla om dom har nån kurs i år. skitkul faktiskt!

    SvaraRadera
  2. ser jätte mumsigt ut!!! :) roligt att kunna bidra med ett recept :)
    Jag tog ditt pastarecept här om dagen. Det var roligt och gott att variera den vanliga kokta spaghettin ;)
    P.s. Skall hämta ut våra Ladies Night biljetter imorgon! Hoppas att vi kommer att vara hesa efter den lördagkvällen ;)

    SvaraRadera
  3. kommer säkert att bli en huippukväll!! vem vet kanske de e krapulamat efter ladies night detta?! ;)fast de kanske int e tillräcklit onyttit.. :D

    SvaraRadera