fredag 8 april 2011

En trött själ..

är denna tjej. Det har varit en intensiv vecka på jobbet, trots att det blidde bara 4 dar pga ett intensivt migrän anfall på månda. Kanske det dels varit just det att jag måste få in 5 dagars jobb på 4 dar som gjort det extra tungt. Tror ändå att den största orsaken till tröttheten är att jag har måsta vara så otroligt skärpt. Berättade ju för många inlägg sen om att vi fått en praktikant till avdelningen. Tydligen är jag så bra på det jag gör att det ansågs att det är jag som skall lära upp pojken. Nå, man får väl bara tacka och bocka för den komplimangen! Jag har ju  länge hållit skolningar för allmänheten på sjukhuset, men det har jag inte upplevt jobbigt på något sätt. Att lära ut ett jobb från grunden är svårt. Svårt att komma på allt som man borde säga, svårt att svara på frågor som kommer och man kan ju int bara svara att det bara är så. :) Otroligt hur ett jobb snabbt börjar gå på rutin! Nu förstår jag dock varför min "lärare" upplevde det svårt när jag kom ;)

Vad har annars hänt denna vecka då. Hmm, kort och gott kunde man väl säga, - fint sällskap, god mat och mycket frisk luft. Har överansträngt min kropp denna vecka och detta visar sig i sjuk rumpmuskel och diverse blåsor på fötterna.  Men skall man så småningom förbättra konditionen så skall det börjas någonstans. Snart åker springskorna på oxå..så se upp för ångvälten i Sandviksskogarna :D


I helgen gäller quality time med familjen och en söndag med lägenhetstittande. Inget objekt som ännu är intressant, men nåt att jämföra med så är ju alltid bra att ha!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar