fredag 1 april 2011

Brutalt

Det är nog djungelns lag som gäller angående lägenhetsköp i denna stad. Jag har ju inte tid att sitta och ringa dagtid om alla möjliga lägenheter. Igår så offra jag ett par sekunder av min matrast på att be om en visning på en fin 2:a på Brändö - detta endast 53 minuter efter att den kommit online. Idag kl. 16.17 så har jag fått mejl att tyvärr är lägenheten redan såld, hade ju nog bett om kontakt per telefon. Nå, bara att kämpa vidare. 

Besvikelse nr 1: Hade annars också ringt på en privatsåld lägenhet som fanns på Vasabladet i lördags. Allt lät väldigt fint i telefon, men oj när fastighetsförmedlingen ringde och berättade när visningen var så fick jag se bilder online. Verkligheten var verkligen inte lika smickrande! Så den slänger vi dit pepparn växer.   

Besvikelse nr 2: Det kom i måndags in en lägenhet, som är till salu, på sjukhusets loppmarknad. Lägenheten finns i Smedsby. Ringde på tisdag på denna och damen som säljer berättade lite smått om denna och sa att den kommer hos fastighetsförmedling X inom de närmaste dagarna. Den kom in igår och huj vad FUL. Smaken är verkligen delad..

Ska nu börja bläddra igenom bostadsbladet och hoppas på något intressant..


1 kommentar:

  1. ich liebe dich. nej men alltså, jag menade säga att du är nominerad!
    http://onedayinthelifeofjewel.blogspot.com/2011/04/liebe.html

    SvaraRadera