måndag 18 april 2011

Projekt sockeravvänjning

Hur beroende av socker kan man egentligen bli?! Mycket, mycket beroende skall jag säga er!! Nu skall jag börja projekt sockeravvänjning. När vi ändå kör på ett nyttigare liv så skall också den feta maten, som t.ex pizza och hamburgare, bort IGEN :) Lite sent för att göra sig i beachform, men den som inte tål mina cykelringar på magen må blunda! Som ett steg i detta så inhandlade jag i förra veckan sockerfri O'boy. Klart att det märks att sockret fattas, men det går ändå riktigt bra att dricka.

Nu mina fina vänner så ger jag er tillåtelse att hitta på ett straff ifall jag skulle misslyckas. Så släng fram förslag!!

Idag har jag gjort något riktigt vuxet. Jag har gått genom alla mina räkningar/månad. Ställt upp summorna i en excel-fil och jämfört från månad till månad. Hoppas jag lyckas fortsätta med detta och hittar ställen där det faktiskt kunde sparas in "några" euron.
Lägenhetsjakten fortsätter. Piste.

Prövade idag på att göra hemlagad glass med min glassmaskin. Prövade ett recept från recept.nu, dvs hemgjord vaniljglass. Resultatet återstår att se. Vet faktiskt inte om ja vågar äta glassen :) Orsaken är följande. Jag vispade upp äggen, grädden likaså och blandade ihop dessa. Sen hällde jag smeten i glassmaskinen och la dit vispen, tryckte på maskinen och vispen rörde sig inte. Skålen var så kall att "glassen" började frysa runt kanterna! :) Så jag rörde bara om  i smeten och hällde i en plastburk och la in i frysen. Jag tror ju bara att det ända som kan hända är att det blir mera iskristaller i glassen nu. Eller finns det nån som har mera erfarenhet av detta? Ei mennyt niinkuin Strömsössä... :D

Over and Out,
från ett soligt "Sandviken"

2 kommentarer:

  1. Hello. Jag har massor av straff som passar ifall du inte får dej sockeravvänjd. Hur sku det låta om du sku hamna bjuda mej till ex Nådendalsbad en helg? / S

    SvaraRadera
  2. De e nästan ett så "dyrt" straff att de sku löna sig ;) Ja blir avvänjd bara av tanken..

    SvaraRadera