måndag 11 april 2011

Kranttu

Kanske det är det rätta ordet för denna brud! Eller så är det bara det bara det att jag inte vill satsa på något halvhjärtat. Jag menar skall jag skuldsätta mig de närmaste hundrafemtielva åren så måste jag definitivt vara säker på att detta är just det ställe som kan kännas som hemma.

Söndagen var en intensiv dag när det gällde att kika på potentiella hem. Egentligen var nog gårdagen bara en provkörning för att ha något att jämföra med. Det blev totalt 7 olika lägenheter som kollades. Resan började i centrum och slutade i Gerby.

1) Dagens första titt gjordes på Kyrkoesplanaden. Lägenheten hade en bra planlösning, men det var det ända positiva. Jag förstår lätt varför den klassades som nöjaktig. Allt från golv till tak borde förnyas. Slutresultat: nej, tack!

2) Resan fortsatte mot Brändö och Idrottsgatan. Trevligt och lugnt ställe. Lägenheten var i fint skick, men hade endast kokvrå, vilket inte är ett alternativ för mig som trivs i köket. Slutresultat: nej, tack!

3) Brändös andra anhalt var på Brändövägen. I allmänt gott skick. Köket kräver dock renovering. Slutresultat: njaa

4) Sen förflytta vi oss tillbaka mot centrum, närmare sagt Skolhusgatan. En totalrenoverad lägenhet, vilket förstås syntes i priset. Ett stort minus var det "minimala" sovrummet --> min dubbelsämg skulle inte ha rum. Något som jag inte heller förstår är varför man har blåa skåpdörrar i köket. Slutresultat: nej, tack!

5) Dagens första lägenhet i främre Sunnanvik, Teirgatan. Bra planlösning, renoverat badrum och kök. Golven bör förnyas och alla tapeter bytas (bara för att jag inte tyckte om de som fanns på väggarna nu). Slutresultat: njaa

6) Dagens andra lägenhet i Sunnanvik, också på Teirgatan. Detta var en 3:a, som jag kikade in bara för att vi just då var i Sunnanvik :) Inte ett alternativ eftersom jag efter en par minuter inte fick luft i lägenheten. En underlig lukt som antagligen betyder fuktskada eller mögel.

7) Dagens sista anhalt var Gerby och en radhuslägenhet. 2r+k+b+biltak. Fin lägenhet. Det ända som jag till att börja med skulle förnya är köksskåpen. Dagens bästa! 

Kan lugnt konstatera att jag är aningen snurrig i bollen och har en hel del att fundera på. Har ju inte precis någon panik med att hitta boendet heller så detta är inget beslut som  jag kommer att ta i all hast. Måste smälta det hela ett tag nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar