tisdag 22 februari 2011

Pasta & mårasååsin a la Sussi

Det finns säkert lika många versioner av mårasååsin som de finns mänskor på denna jord. Vanligtvis så brukar jag göra en enkel maletköttsås som består av maletkött, kryddor, lök och en egengjord brunsås. Idag så kände jag mig lite inspirerad att göra något annat och tro mig redan det faktum att jag för tillfället gör mat är en prestation. Den senaste tiden har varken inspirationen eller aptiten varit så hög, men idag så smakade det faktiskt riktit bra med hemgjord varm mat. Det är ju dessutom alltid nyttigt med hemlagat. Nu skall det göras en skarpning här, ut me alla godsaker tills jag är i beachform 2011 :) Om det normalt är enkelt att göra en maletköttsås, så var dagens version ännu lättare (om möjligt). Detta blir samtidig ett till av mina bidrag i denna tävling .


Ingredienser:

400 g stek maletkött
1 gul lök
1 röd chili
2 klyftor vitlök
1 burk krossade tomater
salt
kryddpeppar
svartpeppar
oregano

6 nystan bandpasta

Gör så här:
Koka upp vattnet till pastan och koka pastan i 10 minuter.
Bryn maletköttet och krydda med salt, krydd- och svartpeppar. Tillägg löken, vitlöken och chilin. Till sist häller du med de krossade tomaterna och låter koka samman. Smaka av med oregano.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar