onsdag 16 mars 2011

Elämä on

Satsa idag på att ha en riktit laid back style, men ei oikein mennyt nappiin :) Denna vecka har annars gått åt till att reda upp efter många månader av trippel arbete, så nu tänkte jag att det är dags att lugna ner sig. Nå, materialet är överlämnat åt Katja och materialet är i bättre skick än när jag fick det (om jag själv får säga).

Morgonen börja med att jag förbereder uppdaterade manualer åt vårt kära Alma, sen skulle jag bara få luta mig tillbax och njuta. Från kl. 11.30 --> skulle jag vara stöd när Marika skulle dra skolning åt arbetstagare och förmän från Närpes/Kristinesstad genom videokonferens. Nå, i hissen ner säger Sabina nå att du Marika drar arbetstagarskolningen och så tar Susanna förmannadelen. Jag bara, what?! Jag sku ju bara vara med som stöd?! De va bara att dra på rutin och det gick nog bra till slut. Men det som kanske var mest skrämmande var mitt konstaterande efter skolningen, det är svårt att dra skolning på svenska! Hallå, det är ju mitt modersmål!! Anyhow, har blivit så van att dra alla skolningar på det andra inhemska så nu blev det en utmaning ;) Nå, det var en bra uppvärmning inför morondans skolning för arbetstagare på svenska :D

Så nu snurrar tjejen så småningom iväg mot Office på en bit mat, trevligt sällskap och superb hockey! Ikväll flyger örnarna högt. Jag känner det i mitt lilla örnhjärta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar