torsdag 10 mars 2011

I rätt riktning...

...mot ett bättre välmående. Det börjar va att tag sen som det hänt nåt på denna blogg. Dels så tycker jag att det inte funnits tid (känner en enorm stress över allt) och dels så tycker jag inte att det funnits något att säga eller så är det bara det att jag inte lyckas formulera mina tankar till ord. Tycker att det under en längre tid varit en evig balans mellan jobb, vänner och tid för mig själv. Just i denna ordning, men nu skall det bli en ändring på detta. Nu är det jag som kommer först! Jag behöver min egen tid nu...

What's up @ work då?! Där har det faktiskt varit full rulle så länge jag kan minnas, ingen som riktit har hunnit med. Kort och gott en känsla av noll koll. Tro mig inte fel, jag trivs med mitt jobb men när man får den känslan att man inte alltid har kontroll över vad man gör eller att känslan finns att man glömt något viktigt men kan ändå inte lägga fingret på vad. Då börjar det vara läge att stanna upp och omvärdera. Det är jag tacksam för att vår chef också uppmärksammat.

Det första steget är att vi fått en ny lönesekreterare, vilket jag (vi) i längden hoppas på att skall lätta bördan. Nu är det också bekräftat att den nya tar halva mitt lönematerial så nu tror jag det skall kännas aningen lättare bara hon kommer in i jobbet. I tisdas anlände han också, min nya pojkvän ;) I alla fall om man tror på mina kolleger..The Poika är en ung och söt kille, som också började jobba hos oss denna vecka. Mina kolleger, med livlig fantasi, så började för många veckor fantisera om att The Poika är en kille för mig. Kära kolleger, hur skall jag berätta detta för er, han är inte singel så dit for era drömmar i kras ;D

Andra steget som tagits, när det gäller jobbet, är omorganiseringar (under progress) när det gäller våra arbetssätt. I längden tror jag detta kommer att bli riktit bra! Nu har jag dessutom egentligen bara en dag kvar på jobbet denna vecka. Fysiskt sett är jag alltså inte placerad på sjukhusområdet utan jag kommer att befinna mig på skolning torsdag - fredag @ Radison SAS Blue Royal, så det känns lite som om jag är halvt ledig. Men  ojoj, va den första dagen kändes tung! Det finns nog en begränsning på hur mycket info man kan ta in under en dag. Tur att det imorn borde vara aningen "lättare" material.


Min egen tid är nu! Jag tycker att jag gett så mycket tid åt både jobb och andra, så inom den närmaste tiden kommer jag att prioritera mig själv. Tycker att tiden efter nyår har varit en känslomässig berg- och dalbana, såväl som att hälsan inte varit den bästa. När jag nu hälsomässigt börjat må bättre, så tänker jag kämpa på och hitta mig själv tillbaka. Någonstans utan att jag själv märkt det så har jag tappat bort mig själv, vet inte riktit vem jag är längre. Den tjej som under de senaste året gått med huvudet högt och ett självförtroende som inte varit det sämsta har sjunkit ner och fått ett ja, hur ska vi uttrycka det, dåligt självförtroende! Det är bara jag som kan ändra på det och jag vet att jag är på väg i rätt riktning igen!


Har också kommit igång med träningen igen. Nå, nu ska vi väl int ta i --> har ju endast lyckats ta mig ti gymmet en gång denna vecka + en slö promenad. Träning är i alla fall nåt som behövs, den dåliga hälsan i januari - februari så har satt sina spår på min mage. + 2 kg har visserligen blivit - 2 kg tillbaka men löllömage har jag iaf. Den skall bort med simning och gympass. När snön smälter så springer jag ut på strandboulevarden igen ;) Fick i helgen en förfrågan om jag skulle vilja vara med i Botnia cyklingen i sommar, men det blev nog ett nej från min sida. En sån kondis har jag inte! Något som jag dock skulle vara intresserad att satsa på är Tjejmilen 2011 i Stockholm. Vem är med?! ;D

Vännerna då?! Oroa er inte, jag tänker inte glömma bort er heller. Visst vill jag umgås och hitta på roliga saker med er också. Men för att jag för tillfället skall orka så måste jag lugna ner mitt tempo. Säger jag nej när ni skickar och frågar så är det bara att fråga igen en ny dag så hänger jag på ;) Int tänker jag helt försoffa mig..

Vad händer inom den närmaste framtiden då? Nå, imorn blir det Sport - Jukurit @ Kuparisaari följt av barnvaktande hos brorsan. Nå, barnvaktande och barnvaktande jag får väl anlända till ett hem där ungen ren sover. Hoppas kära Matilda har vettet att sova länge på lördamoron för faster behöver sin skönhetssömn. Sen planerar jag att ta en kortare jobbvecka nästa vecka och sticka på en liten shoppingtrip mot sydost. Inom de närmaste månaderna skulle jag också vilja sticka till landet i väster och hälsa på 2 fina mänskor.. ;) Det får gärna vara vår och lättklädda killar :p

Over and Out,
*tjejen som är ett proffs på att dölja sina känslor* 

5 kommentarer:

  1. kul att du skriver ett längre inlägg en gång! fast dina mat-grejer alltid är kul att läsa oxå :) precis som du signerade så är det ju alltid lättare att få uttryck för sina känslor när man skriver ner dom! p.o.k

    SvaraRadera
  2. om du vill ha sällskap ti gymmet/simhallen så hänger ja gärna med! Här e en till brud som tänkt spendera sommarn på stranden utan löllömage :)

    Kram: Jessica

    SvaraRadera
  3. maria: jovisst, e de lättare om man skriver ner dem. men ja fundra nu iaf länge innan jag tryckte på publicera..gränsen mellan vad jag vill och inte vill att folk ska veta e svår ibland

    jessica: ou yes, du e mer än välkommen att joina! hoppas förkylningen + febern ger me sig snabbt så att ja slipper att gymma igen. fick lite blodad tand av tisdans pass ;)

    SvaraRadera
  4. Det var jätteintressant att läsa, känner igen mig i fler saker faktiskt..
    Ska försöka få till ett blogginlägg om mina funderingar jag också :) Är så lätt att komma på saker bara, men av någon anledning svårt att få det nerskrivet.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Camilla: kul att du tyckte om läsningen! väntar med spänning på att få läsa om dina funderingar nu.. :)

    SvaraRadera