onsdag 23 mars 2011

Onsdagsfunderingar

Ojoj, vaför ska man göra de så svårt för sig själv?! Vilken idrott de nu än gäller så borde väl vem som helst förstå att man spelar till slut. Man slutar inte spela vid 3-0 och tror att man vunni när det ännu är 14 minuter kvar. Det som i 46 minuter var en hockeyfest slutade i platt fall efter förlängning. Här hade man ju verkligen sin chans. Hoppas verkligen att man ännu svänger detta till något positivt och kör över pelikanerna imorgon i Lahtis. Ps. har ännu ida sjuk hals av allt sjungande :)

När jag kom in innanför dörren idag så låg Vaasan Ikkuna på golvet och som alla veckor så måste jag ju bara läsa Ruusut & Risut. Samma konstaterande som varje vecka, har ni inget bättre för er?! Nå, här kan man väl kanske konstatera att det har tydligen inte jag heller eftersom jag läser det :D Nå, i alla fall till pointen med detta.  2 av de klagomål som kommit med i dagens version lyder enligt följande:

"Anvialle. Miksi ette näytä Sportin otteluita ilmaiseksi? Tekisi mieli irtisanoa kanavapaketti." Sportis ei liigaan
"Anvian hinnoittelijoille kalliista kanavasekoilusta. Onko lätkäfinaalit taas siirretty Viasatin kanaville" Törkeää rahastusta

Jag säger bara hallååå!! Varför sku de måsta sända de gratis? Det är väl varken Sportis eller Anvias fel att det int ryms in flere mänskor i hockeyladan. Nu erbjuder man en annan möjlighet för dem som inte lyckats få en plats i hallen. Återigen, varför skulle det vara gratis? Vi andra betalar ju för att se matchen (på plats).
Va annat då?! Sjukvården i denna stad sucks, big time!! Försökte imorse få en läkartid till min egen hälsostation och där sålde de nog bara EI OOTA. Nästa försök gjordes då till vår egen arbetsplatshälsovård. Dit kommer man ju inte ens fram. Vår egna hälsovårdare som skall ta emot samtal mellan kl. 12.oo - 13.oo och dela ut läkartider svarade inte ens i telefon. Här bör tilläggas att min fot sätter jag inte på dejouren vid Dammbrunnen, av förståeliga skäl. Problemet nu är att jag har en höft som orsakar problem. Mitt ben domnar tidvis bort och för det mesta har jag en skärande smärta när jag går. På jobbet försöker man säga att det är ischias eller nån nerv i kläm. Kan man faktiskt få ischias i min unga ålder?! Måste i alla fall varit en komisk syn idag på jobbet. Vankade runt i mjukisbyxor och en huppare. Orsak: det var lättast att få på med en sjuk höft. Otroligt skönt skall jag säga, men lite underlit kändes det nog :) Imorn får jag i alla fall göra ett försök att dra på ett par "riktiga" byxor, för då skall jag ha en skolning.

Nej, usch tycker att detta blev bara klagomål så nu över till mera positiva saker. Tycker att det är riktigt kul att gå runt och kika på lägenheter. I söndags var vi med mor & far och kikade på 2 lägenheter, en på Brändö och en annan i Hemstrand. Den på Brändö var så löjligt ful, eller hur man skall utrycka det, så att den kommer inte ens i fråga att köpa. Eller den var väl i sig helt ok, men så hade man gått och förstört golvet genom att i laminaten lagt in fyrkantiga & mönstrade rutor med guldkant! Vad tänkte man här?! Den i Hemstrand var nog riktigt fin bara man int blev rädd för fasaden, förutom köket, och jag har ingen lust att sätta igång med remont. När jag flyttar in skall den redan vara perfekt. En liten fotnot som slog mig sen när vi kikat på lägenheten i Hemstrand var att den var ett kvarter från där moffa bor och inte så långt från familjen Majors/Salminen heller. Ni kan ju gissa vilket av de alternativen som var mer lockande :D Jakten på lägenhet fortsätter alltså och hoppas på nya alternativ till helgen att kika på.

Nu lite förberedelser inför morondans skolning. Underlit att det alltid känns på samma vis varje gång, en känsla av att man inte är tillräcklit förberedd..

Over and Out från Skolhusgatan

3 kommentarer:

  1. Hej Sussi!! :) En oo vähään aikaa muistanu käydä sun blogisivullas, mutta nyt tulin vierailulle ja KAPPAS. Tämähän on muuttunut vallan! :P Kirjotat kivasti, vaikka keskittymistä tarvii paljon, kun lukee ruotsiksi x)

    SvaraRadera
  2. Kiva että käyt täällä joskus! Vähän muutoksia tänne on tullut ajan kanssa. Tulin siihen tulokseen että olen niin laiska tekemään ruokaa nykyyän että tämä blogi kuolisi kohta.. ;)

    SvaraRadera
  3. Hehh, mulla vähän samaa vikaa ton ruoan tekemisen suhteen :D Ei oikeen koskaan jaksa tehdä itelle toista lämmintä ruokaa, kun saa yhden ruoan jo töissä :D

    SvaraRadera