måndag 28 mars 2011

Jakten fortsätter


Denna vecka kommer att vara hektiskt värre. Har nu lyckats boka in 3 visningar. Det optimala skulle ha varit att få alla visningar på samma dag, men vi lever ju inte i en perfekt värld, så nu är visningarna utsmättade på 3 olika dagar. Kommer någon av dessa att uppfylla mina förväntningar?! Är detta den vecka som jag kommer att hitta mitt nya hem?! Var kommer jag att bo inom en snar framtid? Hittas mitt nya hem i centrum, Storviken, Vöråstan, Sunnanvik? Det är så många frågor som rör sig i mitt huvud just nu. Samtidigt som jag  tycker detta är så grymt spännande så känns det lite skrämmande. Hur som helst så känner jag att tiden är mogen för något helt eget.

I väntan på alla visningar så tänker jag sticka iväg på en avslappnande bio, Just go with it, som förhoppningsvis innebär ett eller annat skratt.

Uppdatering 29.3.2011:
Visning nr 1 är nu avklarad och det kan kort och gott konstateras att bilderna online lovade mer än vad den var live. Var alltså och kikade på denna lägenhet i Storviken. Priset kanske borde ha gett en liten förvarning om att allt inte var helt ok. Det visade sig nämligen att det antagligen finns fuktskador i badrummet.

Uppdatering 30.3.2011:
Idag har jag alltså varit på visning nr 2, dvs denna lägenhet i Sunnanvik. Riktit fin och ungdomlig lägenhet. Några små minus som litet tuggade golvlister (säljaren har alltså hundvalp) och ett hål i väggen orsakat av hunden.. :p Lägenheten skulle med andra ord inte kräva så stora ändringar, dvs lite omtapetsering i sovrummet och lite fastskruvande av sneda och lösa dörrar. Eventuellt byta ut klädskåpen i sovrummet i något skede. Ps. på hatthyllan låg en Sportis-halsduk ;D 

2 kommentarer:

  1. Lycka till med jakten på ett eget hem! Det brukar ordna sig då man minst anar det.. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, tror nog det skall ordna sig riktit bra. Det är ju inte precis panik heller när det gäller att hitta nåt..

    SvaraRadera