tisdag 9 april 2013

Kvalitet vs pris

Något som säkert alla i något skede konstaterat är att priset inte alltid motsvarar kvaliteten. Ibland har man förutfattade meningar om en kedja eller ett visst märke. Av någon anledning har jag alltid ansett att t.ex Hemtex har bättre kvalitet på påslakan än Ikea. Efter att Hemtex påslakan för en tid sen "braka mitt itu" så ändrades min mening. Nog bör ju ett påslakan klara av x antal tvättar, i alla fall i mina ögon. Det är klart att det säkert hos båda företagen finns både bättre och sämre varor, men jag har i alla fall under en tid passat på att ta en sväng via Ikea de gånger jag är i närheten för att inhandla lite påslakan. än så länge är jag nöjd!

Bl.a. dessa påslakan bor hos mig.


Dessa kunde gärna få flytta in hos mig.

 Bilderna lånade härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar