fredag 5 april 2013

Semestern som kom och gick

Hur kommer det sig att semestern alltid går så fort? Det var ju endast för en par dagar sen som semestern började, eller hur? :) Nu är den officiellt över. 

Ofta har man så mycket planer under en semester. Man skall hit och dit och hälsa på bekanta. Man borde fixa till hemmet som för länge sen förfallit. Samtidigt skall man ta det lugnt. Jag vet inte hur det är med er, men oftast blir det mera det där att ta lugnt. Sen när semestern är på slutrakan så kommer paniken. :) Så idag har jag hunnit träna, dammsuga, torka golv 3 gånger ( hur smutsigt kan ett golv bli?!), torka köksbänkar och skåp. Ja, jag slängde visst en färgburk i huvudet också. Hur mycket kan håret egentligen växa? Jag skall säga er något - fort. Om man alltså har använt sig av ricinolja som hjälpmedel :) Jag rekommenderar starkt! Mitt hår har aldrig mått så bra som nu. Men en sak har lämnat ogjort, köksbordet och stolarna skulle slipas och målas om. Jag började faktiskt på med att sandpappra köksbordet lite igår, men längre än så har jag inte hunnit. Det harmar en aning. Nå, jag får ta det som ett kvällsprojekt på längre sikt! Visst jag har ännu 2 lediga dagar, men dem vill jag inte spendera inomhus. Vill umgås med vänner.

Från en sak till en annan. Jag kan ju se i statistiken att det faktiskt finns någon som kikar in på denna blogg nu som då. Det är sällan någon kommer med en liten kommentar dock :( Nu skulle jag gärna vilja veta, VEM ÄR NI? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar